


Det är många som tycker om att bo här.
Nära naturen och havet.
Just nu byggs det många hus och lägenheter i kommunen.
Många som bor här arbetar i en annan stad.
De åker ofta bil eller buss dit.
I kommunen jobbar nästan 5 000 personer på olika företag.
Den största arbetsgivaren är Lomma kommun.
Jordbruket är stort i kommunen.
I Alnarp kan man studera om man vill
lära sig mer om natur och jordbruk.
Det finns också en stor park här.
När barnet fyller 6 år finns det förskoleklass.
Från förskoleklass till skolår 6
kan man få hjälp att se efter barnen efter skolan.
Här kan du läsa mer om skola och barnomsorg
Gymnasieskolor finns i städerna runt omkring.
Vill du få kontakt med någon som jobbar med dessa frågor,
finns telefonnummer och e-postadresser här.
Klicka här om du vill hyra en idrottslokal
I kommunen finns mer än 100 föreningar.
Vill du spela golf finns det banor vid Habo Ljung.
I Habo Ljung kan du även promenera, jogga eller rida i skogen.
Lomma har en lång kust.
Här kan du bada, segla eller vindsurfa.
På Långa Bryggan i Bjärred kan du
även bada vintertid på kallbadhuset.
Föredrar du varmare vatten, kan du besöka
Pilängsbadet i Lomma.
I Borgeby finns ett slott
som är mycket gammalt.
För barn och familjer ordnas
ofta teater och musikupplevelser.
Välkommen att besöka Lomma kommun!
Vill du veta mer, ring oss på telefon 040-641 10 00
eller skicka e-post till info@lomma.se

Vid akuta ärenden (efter kontorstid):
SOS-alarm: 040-676 93 73
Måndag, onsdag och torsdag 08.00-16.30
Tisdag 08.00-18.00
Fredag 08.00-15.00